اوای گیتار

 
درباره وبلاگ

 

آخرين نوشته ها

 

نويسندگان

 

پيوند ها

 

آرشيو مطالب

 

پيوندهاي روزانه

 

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 6388
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content




 
دانلود آهنگ اشکان خشایی به نام وقتی با منی

دانلود آهنگ اشکان خشایی به نام وقتی با منی

 

دانلود آهنگ اشکان خشایی به نام وقتی با منی


شنبه 3 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



بیوگرافی شادمهر عقیلی

 

یک مطلب برای بچه هایی که شادمهر عقیلی رو دوست دارند

بیوگرافی شادمهر عقیلی



بچه خیابان هاشمی تهران "  اصلیت طالقانی " فرزند آخر خانواده "  پدرش و برادرانش  را در جنگ تحمیلی از دست داد که این مطلب همواره از سوی خود شادمهرتکذیب شده  " 

در شرایط سخت مالی بزرگ شد  " گیتار زدن را از حرکات دست گیتاریست ها یاد گرفت  " 

فوق لیسانس از هنرستان موسیقی  " تا 24 سالگی به خواننده شدن فکر نمیکرد  "

اغلب ساعات روز را در اتاق کوچکش به تمرین موسیقی می پرداخت 

برای تماشای کلیپ های خارجی بیتابی میکرد  "  رفت و آمد های مدام به صدا و سیما برای کار در تلویزیون در سالهای 72و73 اواسط سال 75 چند آهنگ غیر مجاز را در زیرزمین های کرج خواند 

" متنفر از تجملات  " ویلون را خودش یاد گرفت و استاد سوت زدن هست

هرگز حتی سیگار هم نکشیده ، همانگونه که دیدید شادمهر عقیلی در فیلم شب برهنه حتی سیگار دست گرفتن هم بلد نبود  "  رفاقت با جوانان سالم را دوست دارد  " 

با قرض ارگ خرید  " کم غذا و تحت تاثیر محبتهای مادرش 

"  با دست مزد اولین کاستش ( بهار من ) یک پراید خرید 

"  از هیچ غذایی بدش نمی آید  "

مردم برای خرید آلبوم مسافر او جلوی نوار فروشی ها صف میکشید ند  ، که حتی به عده ای هم کاست نمیرسید  چون خیلی ها چند تا چند تا این آلبوم را خریداری میکردند وتمام میشد 

"خودش را مدیون هیچ کس نمیداند جز مادرش و محمد تقی برادرش  " همیشه پشیمان از امضای قرارداد با شرکت پیغام سحر 

عاشق اتومبیل بی ام و

بیشتر شعرهای او را نیلوفر لاری پور گفته است  " 

الگوی گیتار : اردشیر فرح  " 

شناگر ماهر ( خصوصا شنای قورباغه ) حساسیت بیش از حد نسبت به دندانهایش

دست به جیب برای دوستان طراز اول  "  کم حرف " 

در تهران پاتوق هیشگی نداشته

شایعه عمل زیبایی بینیش رو تکذیب میکنه 

"  هر روز اگر گیتار تمرین نکند پکر میشود 

"  نازانگشتا ( خشایار اعتمادی ) و غزلک (سعید شهروز ) اوج هنر آهنگ سازی او برای دیگران است

" زیاد دوست ندارد با کسی مصاحبه کند  " 

روزی سیصد هزار تومان درآمد با بت آموزش و نوازندگی گیتار و ویلن در تهران 

" هرگز حاضر نشد که در آلبوم هیچ خواننده ای هم صدایی کند  "  اختلاف شدید با محمد اصفهانی در تابستان 1379  " 

ما درش را میپرستد  " 

یک پوستر را با سرمایه شخصی خودش به بازار فرستاد

 "  عاشق خرید کفش و بیزار از سیاست  " 

بابت بازی و خونندگی در پرپرواز 10 میلیون تومان گرفت 

"   نارضی از گریمش در فیلم شب برهنه"

  ماهی یک بار به شمال میرفت 

خواننده محبوب : ریکی مارتین

اهل شب نشینی و روزنامه خواندن نیست  " 

استاد کوک کردن سنتور 

"  بعد از سفرش به کانادا فیلم شب برهنه با شکست مالی بدی روبه رو شد  "

عاشق ماشین عوض کردن 

"  به پیشنهاد ، دوستش برای راه اندازی فروشگاه جواب منفی داد  "   "  آلبوم آدم و حوا رو خیلی دوست دارد

علاقه مند موسیقی ترکی 

"  با چند خانواده در تورنتو دوست است  " 

گرفتن تصدیق بین المللی در کانادا  " 

آموزش خصوصی گیتار و ویلن در تورنتو

"  محبوب ترین چهره موزیک پاپ ایران در خارج از کشور 

" فقط در یک سر شماری کوچک شادمهر 20 ملیون هوا دار داشته  "  طرح کلیپهایش را خودش میدهد  "

خیالی نیست را بدون دست مزد خواند ولی برای آدم فروش دست مزد خوبی گرفت 

"  یک استودیو خانگی در منزلش درست کرده و مستاجر هست ، البته فعلا " 

وبلاگ ها ویا سایت های تقلبی در مورد خودش را هیچ گاه تکذیب نکرده  و میگوید که  هیچ سایت و یا وبلاگی را خودش اداره نمیکند و

 اینها همه طرفدارانش هستند " 

قرار داد با 2 خواننده زن لس آنجلسی که برای آنها آهنگ سازی کند  " و روزی 1 یا 2 بار با مادرش در ایران تلفنی صحبت میکند 


شنبه 3 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



عضویت در سایت

برای عضویت در سایت کافیست کادر ورد اعضاء را پیدا کنیدسپس بروی ثبت نام کلیک کنید.و فرم را پر کنید.


جمعه 2 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



خوانندگان جدید

    خوانندگان:مهدی میرهاشمپور و متین امیدعلی 13 ساله

اهنگساز:مهدی میرهاشمپور

        تنظیم:متین امید علی

       ا هنگ جدید: صدای گریه ی تو...

                              {بزودی...}


جمعه 2 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



کلید سل


جمعه 2 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



پیانو


جمعه 2 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



اموزش ویولون

اصول نوازندگی ویولن (I)
در سلسله مقالات آموزشی" اصول نوازندگی ویولن" سعی بر آن است تا به تدریج با معرفی، دسته بندی و آموزش نکات متعدد و مختلف مربوط به نوازندگی این ساز، هنرجویان به درکی صحیح در این زمینه دست یابند. همواره در نوازندگی ویولن باید به این اصل توجه داشت که انتخاب طبیعی ترین شکل و فرم برای اندام های مختلف بدن در انجام فعالیت های نوازندگی، صحیح ترین راهکار اجرایی است و انتخاب هر وضعیت غیر طبیعی برای اعضای مختلف بدن، که نوازنده برای استمرار و حفظ آن وضعیت نیازمند صرف نیروی اضافی یا بوجود آوردن کشش های نامتعارف در اعضا گردد، اشتباه است.

در نظر داشتن اصل بالا، باعث می گردد تا تمرین و نوازندگی ساز آسانتر انجام پذیرفته و مشکلات اجرایی جملاتی که نواختن آنها با حفظ حالات اشتباه و غیر طبیعی، ناممکن بوده حل گردد. از طرف دیگر رهایی از استیل های اشتباه باعث می گردد تا نوازندگی با خستگی بیش از اندازه همراه نگشته و لذت بخش شود.

الگوی شماره 1/1:

- نحوه دست گرفتن ساز
بطور کلی ویولن در هنگام نواخته شدن با سه نقطه چانه، شانه و دست چپ در تماس است و هر یک از این نقاط بخشی از بار دست گرفتن ساز را به دوش می کشند. هرچند، نوازنده باید بتواند که ویولن را بدون کمک گرفتن از دست چپ و فقط با کمک گردن و شانه نگاه دارد.

1/1/1- شانه و گردن:
نوازنده نباید برای نگهداری ساز بر روی شانه چپ، آنرا بالا کشد و شانه باید در هنگام گرفتن ساز به همان وضعیت افتاده خود در حالت طبیعی بدن باقی ماند. طبیعی است اگر گردن نوازنده بلند باشد، او ناخودآگاه برای با تسلط گرفتن ساز، نیازمند بالا کشیدن شانه و یا خم کردن اضافی گردن خود به سمت پایین است که البته اتخاذ هر یک از دو مورد فوق توسط نوازنده اشتباه است.

زیرا برای حفظ اولی او باید یک توان اضافی را به شکل بیهوده ای صرف بالا نگه داشتن شانه گرداند که هم باعث خستگی او شده و هم دائما درصدی از فکر او بایستی به حفظ این حالت معطوف باشد. مورد دوم نیز، از آنجا که غضروف ها و مهره های گردن را به حالت کشش بیش از اندازه می اندازد و بر آنها فشار وارد می کند، مطلوب نیست.

بالشتک ویولون
بالشتک ویولون
به دو شکل می توان از این معضل رهایی یافت: نخست آنکه به وسیله تکه پارچه ای که بر روی خود برگردانده شده و یا به اصطلاح " تا " شده و در زیر ویولن قرار گرفته است، این ارتفاع تامین گردد و دیگر آنکه از بالشتک های مخصوص کارخانه ای استفاده گردد. انتخاب یک بالشتک مناسب بسیار مهم بوده و می تواند تاثیر بسزایی بر راحت تر نواختن داشته باشد.

نوع مرغوب این بالشتک ها، که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع در دو طرف خود است، میتواند مناسب ترین وضعیت ارتفاعی را به شکلی مطلوب در اختیار نوازنده قرار دهند و از دیگر سو، این بالشتک ها که در نقاط پایه ای خود به صورت مفصلی به بدنه اصلی متصل می گردند قابلیت چرخش محدود پایه ها را به بالشتک می دهد که باعث می گردد تا این ابزار از حالت بی انعطافی خارج گشته و به وضعی مناسب بدن نوازنده با ساز ارتباط یابد.

نکته مهمی که باید در این بالشتک ها رعایت گردد، وضعیت طراحی صحفه کف بالشتک و چگونگی طراحی قوس آن است، بطوریکه بالشتک کاملا بتواند از طرفی بر شانه قرار گرفته و از طرف دیگر بر روی استخوان ترقوه و کناره قفسه سینه بنشیند. بر روی صفحه کف باید از فوم یا ابر با ضخامت مناسب پوشانده شده باشد و از استفاده از بالشتک هایی که در آنها از فوم استفاده نشده و یا جنس فوم آنها کیفیت نبوده و دوام ندارند، توصیه نمی شود. در بالشتک های مرغوب پایه ها قابلیت فاصله گیری عرضی از یکدیگر راداشته و بر این اساس می توانند در ویولن هایی با اندازه های متفاوت پشت به پشت کاسه پایینی بکار روند. این قابلیت همچنین باعث می گردد تا بتوان محل قرار گیری بالشتک بر کاسه پایینی را تغییر داد و کنترل و تسلط بهتری بر ساز بدست آورد.

در اینجا باید به یکی از مهمترین مزایای استفاده از بالشتک توجه داشت و آن عدم تاثیرگذاری بالشتک در صدای حاصله از ویولن است. بالشتک باعث می گردد تا بخشی از صدای ساز که به هرحال از طریق صفحه پشتی خارج می گردد جذب پارچه لباس نوازنده نگردد و صدایی خالص از ساز حاصل گردد. ( جالب اینجاست که پارچه های با جنس های متفاوت، می تواند تاثیرات متفاوتی بر صدای ساز گذارد که امتحان آنرا برای علاقه مندان می گذاریم.)

2/1/1- میزان بالا بردن دست چپ:
در حالت کلی، نوازنده باید دست چپ را تا جایی بالا برد که ساز و دسته آن امتدادی افقی با زمین پیدا کند و بهتر است ساز بگونه ای گرفته نشود که دسته و سرپنجه ساز به سمت زمین و یا برعکس آن نشانه گرفته شود. زیرا در حالت اول ستون مهرها به کشش بی مورد به سمت پایین می افتند و همچنین در این حالت، به علت خمودگی نوازنده، تنفس او مشکل تر می گردد. در حالت دوم نیز به مهرهای گردن در جهت معکوس فشار وارد می گردد


جمعه 2 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



ویولون ساز مادری


جمعه 2 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



گیتار

گیتار ساز ایده آلی است که به تنهایی کامل است. این ساز وقتی در آغوشتان جای می گیرد موجب انبساط خاطر روح و جسم تان می شود. صدای دلنواز آن پناه آرامش بخشی برای دوری از ناهنجاری های زندگی مدرن است و می تواند همه جا همراهتان باشد


این ساز، همچنین انسان ها را دور هم گرد می آورد و به عنوان یک همراه، توانایی های هارمونیک ، ملودیک و ریتمیک آن مکمل خوبی برای صدای انسان و ساز های دیگر محسوب می شود


گیتار را چه به طور حرفه ای نوازندگی کنید و چه به عنوان سرگرمی،هرچه بیشتر آن را بشناسید موسیقی اش لذت بیشتری را وارد زندگی شما خواهد کرد


شارون ایسبین


جمعه 2 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



ترموله

ترمولو

در بسیاری از کتاب‌ها و مقالات دانشگاهی از تارگا به عنوان ابداع کنندهٔ تکنیک زیبا و در عین حال بسیار دشوار ترمولو نام برده شده.اما این نکته را نیز باید اضافه نمود که در حوالی سال‌هایی‌ که تارگا متولد شد گیتاریستی به نام آنتونیو کانو که بعدها به تارگا آموزش نوازندگی داد اتودی را برای تمرین ترملو نوشت تحت عنوان "اتود دیگر ".

واقعیت این است که در مورد اینکه چه کسی‌ تکنیک ترملو را برای نخستین بار روی گیتار ابداع نمود نمی‌توان نظر قطعی داد  اما می‌توان گفت که تارگا نخستین کسی‌ بود که با تکنیک ترملو قطعهٔ ارزشمندی را برای رپرتوار گیتار خلق نمود،قطعه ای به نام خاطرات الحمرا .

از طرفی‌ دیگر گام‌ها‌ و لیگادو‌هایی‌ که تارگا در اتود‌هایش به کار برد شباهت زیادی به گام‌ها‌ و لیگادو‌های اگوادو داشتند.روش خاص نگاه داشتن گیتار به سبک تارگا هم در واقع چیز جدیدی نبود چرا که پیش از این فرناندو سور آن را ابداع کرده بود .ابداعات دیگری نظیر تکامل ساخت گیتار ،صدا دهی آن و همینطور تکنیک‌های جدید که در بسیاری از مقالات به اشتباه به تارگا نسبت داده شده اند نیز در واقع به آنتونیو د تورس و خولیو آرکاس تعلق دارند.




تارگا پی برده بود : " برای خوب نواختن گیتار نیاز به یک تجربه موسیقایی عظیم است که شامل شناختی‌ جامع از هارمونی ،آهنگسازی و پیانو باشد. او با آگاهی‌ از این مورد و عشقی که به گیتار داشت و همینطور نظم و اراده ای مثال زدنی‌ خود را به عنوان یک کنسرتیست حرفه ای‌ مطرح نمود.

تارگا دارای شخصیتی نسبتا خجالتی بود برای همین بیشتر مواقع تنها برای تعدادی از دوستانش گیتار مینواخت.

 او در عین حال بسیار مذهبی‌ نیز بود.در زمان حیات تارگا پیانو،ویولون ،کوارتت زهی و ارکستر از محبوبیت زیادی برخوردار بودند.تارگا باعث شد که گیتار نیز همچون شخصیتی که خودش داشت به عنوان سازی مهم شناخته شود. او موفق شد عشق به گیتار را به شاگردان خود و حتی شنوندگانی که به او گوش میدادند منتقل کند.این در واقع بذری بود که بعده ها سگویا آن را بسط و گسترش داد.

تصور تارگا این بود که گیتار برای اینکه بتواند به عنوان سازی مهم در سطح جامعه شناخته شود باید تنظیمات آهنگسازان بزرگی‌ چون موزارت ،باخ ،شوپن و بتهوون را به خود ببیند.این نکته روی شاگردان تارگا نیز تاثیر گذشت طوری که آنها نیز شروع به تنظیم آثار آهنگسازان بزرگ زمان خود برای گیتار  کردند که البته این آثار ساز عود را شامل نمی‌شد آهنگسازانی
نظیر
Luys Milán, Alonso Mudarra, Gaspar Sanz, 


.موسیقی تارگا با قطعاتی نظیر گران خوتا در شهرهای کوچک خصوصا نواحی روستایی اسپانیا و در میان عامهٔ مردم به محبوبیت فراوانی‌ دست یافت

قطعه فوق العاده زیبای گران خوتا را از اینجا دانلود کنید و لذت ببرید


جمعه 2 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



فرانسیسکو تارگا

فرانسیسکو تارگا گیتاریست شهیر اسپانیایی.... 

نام فرانسیسکو تارگا با گیتار کلاسیک عجین شده‌است . نگاهی به قطعات تنظیم شده توسط او و بالاخص قطعات ساخته شده و تمریناتی و اتودهای آموزشی در زمینه گیتار کلاسیک از وی چهره‌ای ماندگار و فراموش ناشدنی در دنیای گیتار کلاسیک ساخته‌است.

تارگا در ۲۱ نوامبر ۱۸۵۲ در ویارئال بدنیا اومد ودر ایام طفولیت مادرش را از دست داد و هنوز بچه بود که در کانال آب افتاد و صدمه شدیدی بر چشمها و قوه بینایی او وارد ساخت.


این اتفاق باعث عزیمت خانواده وی به شهر Castellón شد ودر آنجا نزد دو موسیقیدان نابینا به فراگیری نواختن گیتار مشغول شد در ۱۸۶۲ جولیان آرکاس ، سولیست مشهور گیتار در سفری که به کاستلون داشت ، نواختن تارگا را دید وبه پدرش توصیه کرد که جهت تعالی فرانسیس اونو به بارسلون بفرستند و همینطور هم شد و..


خاطرات الحمرائ وی یکی از مشهورترین آثار این نوازنده چیره دست می باشد که تم شرقی زیبایی رو هم در خودش دارد.


همانگونه که بارش برف چشمان انسان را نوازش می دهد این آهنگ گوش شما رو نوازش می کند


از اینجا دانلود کنید ولذت ببرید

 


جمعه 2 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



معجزه موسیقی

معجزه موسیقی

نرمان کازینز در کتاب جالبش « تشریح یک بیماری» داستان آموزنده ای درباره پابلو کاسالز موسیقی دان بزرگ قرن بیستم تعریف می کند. داستانی از ایمان و تجدید حیات که می توان از آن درس ها گرفت
کازینز، جریان ملاقاتش با کاسالز را که کمی قبل از جشن تولد 90 سالگی وی انجام شده بود شرح می دهد. می گوید

آن روز دیدن پیرمرد که روزی تازه را آغاز می کرد تا حدی دردناک بود. ضعف پیری و بیماری آرتریت طوری او را از پا در آورده بود که برای لباس پوشیدن نیاز به کمک داشت. با پاهائی لرزان، قامتی خمیده و سری فرو افتاده راه می رفت. دستهایش ورم کرده و انگشتانش خشکیده بود. بسیار پیر و بی اندازه خسته به نظر می رسید.
پیش از آنکه لب به غذا بزند به سمت پیانو به راه افتاد. پیانو از جمله سازهائی بود که در نواختن آن مهارت داشت. با دشواری بسیار خود را پشت صندلی پیانو جا داد. با تلاش و تقلای فراوان انگشتان متورم و خشکیده اش را به سوی کلاویه های پیانو کشاند.


آنگاه گویی معجزه ای رخ داد. کاسالز ناگهان و به تمامی در برابر پشمان حیرت زده کازینز دگرگون شد. حالت روحی نیرومندی پیدا کرد که گویی در جسم او نیز اثر بخشید و شروع به حرکت و نواختن کرد.سرعت و نرمش حرکات بدن و انگشتانش چنان بود که فقط از یک پیانیست جوان، سالم و قوی، با بدنی نرم ساخته بود.
کازینز می گوید انگشتانش همچون شاخه درختی که در برابر گرمای روحبخش خورشید قرار گیرد به نرمی از هم باز شد و به طرف کلید ها رفت.

قامت خود را راست کرد. گویی به راحتی نفس می کشید.
فکر نواختن پیانو، روحی تازه به او داده بود که جسمش را نیز زنده کرده بود. ابتدا آهنگی از باخ را با ظرافت و مهارتی کم نظیر نواخت. سپس به یکی از کنسرتوهای برامس پرداخت. انگشتانش گویی در روی کلیدهای پیانو با یکدیگر به مسابقه برخاسته بودند.
کازینز می نویسد بدن او به کلی در موسیقی ذوب شده بود. دیگر از آن بدن خشک و چروکیده اثری نبود. بلکه نرم و شکوهمند و فارغ از بیماری آرتریت می نمود. هنگامی که از پشت پیانو برخاست به کلی با زمانی که پشت پیانو نشست فرق داشت. قامتش کشیده تر و بلند تر به نظر می آمد. از قدم های لرزانش اثری بر جا نبود. بی درنگ به سوی میز صبحانه شتافت. با اشتها غذا خورد و آنگاه برای قدم زدن به ساحل دریا رفت


جمعه 2 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur



اموزشگاه

 


پنج شنبه 1 دی 1390برچسب:, توسط mahdi mirhashempur